Sevgili okurlar,

Bu akşamki tarifimiz olan Akordeon Patatesi pişirmiş ve afiyetle yemiş bulunuyoruz. Oldukça hafif, lezzetli ve yapımı da bir o kadar kolaydı. İsveç mutfağından gelen bu lezzet İtalya’da da oldukça fazla pişirilen bir yemek haline gelmiş durumda. Hatta kendi yorumlarını kattıklarını da söyleyebiliriz. Patatesi asla biberiyesiz pişirmeyen İtalyanlar’ın tarifini yakalamak için elbette akordeonun içerisine biberiye koymak şart.

Malzemeler:

-3 patates

-İçerisine koymak istediğiniz malzemeler (peynir, jambon, salam vb.)

-Biberiye

-Zeytinyağı

-Tuz

Hazırlanışı:

Patateslerimizin kabuklarını soyup uzunlamasına ortadan ikiye kesiyoruz.

patate a fisarmonica

Daha sonra her bir parçayı sonuna kadar kesip ayrılmasını önlemek için iki tahta çubuğun arasına yerleştirerek akordeonumuzu oluşturuyoruz.

patate a fisarmonica2

Her bir parçanın içerisini biberiyle dolduruyoruz. İsteğimize göre peynir vb. de ekleyebiliriz. Ben üç tanesini peynirli yapmayı tercih ettim.

Fırın tepsimize yağlı kağıt koyup patateslerimizi tepsiye yerleştiriyoruz. Daha sonra üzerlerine fırçayla bolca zeytinyağı sürüyoruz ve tuz (istediğiniz baharat varsa ekleyebilirsiniz) serpiyoruz.

patate a fisarmonica3

190° önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişiriyoruz. Ben pişmelerine 15 dakika kala soğan halkaları da ekledim.

patate a fisarmonica4

Bir tanesi yağlı kağıttan çıkarırken kırıldı ama diğerlerini sağlam çıkarmayı başardım.

Afiyet olsun!

patate a fisarmonica5

