Merhaba sevgili okurlar,

Bu akşam hem basit hem lezzetli hem de doyurucu olması sebebiyle makarna yapmayı tercih ettim. Norma yani Sicilya usulü spagettinin adı Bellini’nin Norma operasından geliyor. Zaten bir yemeğin ana malzemesi patlıcansa Sicilya’dan başka bir yerden geldiği düşünülemez diyebilirim. Bu yüzden de patlıcan sevenler için Sicilya mutfağı eşsiz bir mutfak.

İşte tarifimiz:

Malzemeler:

-2 patlıcan

-100 gram çeri domates (domates sevginize göre miktarı değiştirebilirsiniz.)

-1 diş sarımsak

-Domates sosu, biraz salça

-Birkaç yaprak taze fesleğen

-Zeytinyağı

-100 gram eritebileceğiniz peynir (Ben İzmir tulum kullandım. İsterseniz dil peyniri de kullanabilirsiniz.)

Hazırlanışı:

Öncelikle ısıttığımız zeytinyağında bir diş sarımsağı tadını salana kadar bütün şekilde 3-4 dakika pişiriyoruz ve yağın içerisinden çıkarıyoruz. Daha sonra istediğimiz şekilde kestiğimiz patlıcanlarımızı ekliyoruz (ben yarım daire şeklinde kestim.) Biraz su ekleyip üzerini kapatıyoruz ve yumuşayana kadar patlıcanları pişmeye bırakıyoruz (orijinal tarifinde patlıcanlar kızartılıp domates sosuna eklenmektedir, ağır olacağını düşündüğümden ben bu şekilde uygun gördüm.) Patlıcanlar yumuşadığında çok az domates sosu, biraz su ve yine az miktarda salça ekliyoruz (sos çok sulu olmamalı, sadece pişmesine yetecek kadar olmalı.) Çeri domateslerimizi önce ortadan, ortadan kestiklerimizi de tekrar ortadan kesiyoruz (bir çeri domates 4 parçaya bölünüyor.) ve sosumuza ekliyoruz. Yıkadığımız fesleğen yapraklarımızı da ekleyip sosun üzerini kapatıyor ve sosu pişmeye bırakıyoruz.

sicilya usulü spagetti

Sosumuz pişerken tencerede içine tuz attığımız suyumuzu kaynatıyoruz. Suyumuz kaynadığında spagettilerimizi kırmadan, suyun içinde yumuşadıkça döndürerek tencereye yerleştiriyor ve 9-10 dakika pişiriyoruz.

Makarnamızı süzgeçten geçiriyoruz. Sosumuzun altını kapatıp peyniri küçük parçalar halinde ekliyoruz ve sosun sıcaklığıyla eriterek yanmasını ekliyoruz. Daha sonra tencerede sosu ve makarnayı karıştırıyor, arzuya bağlı olarak üzerine parmesan peyniri serpip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun!

sicilya usulü spagetti2

