Merhabalar,

Yorgunluktan yazamasam da tariflerimi uygulamaya devam ettim. Bugün sizlerle paylaşmaya devam ediyorum.

Bezelyeleri konserve kullandığım için açılan konservedekileri tüketmem gerekiyordu. Ben de fırında bezelyeli, kremalı ve beşamel soslu makarna yaptım. Lezzetliydi ve çok da ağır olmadı.

İşte malzemeler:

Bezelyeli sos için:

-Yarım paket krema

-Bezelye

-Karabiber, tuz

-Zeytinyağı

Beşamel sos için:

-2 yemek kaşığı tereyağı (sıvı yağ ile de oluyor ama tereyağı daha çok lezzet veriyor.)

-1,5 yemek kaşığı un

-2 su bardağı süt

-Tuz, karabiber

Hazırlanışı:

İlk olarak bezelyelerimizi hazırlıyoruz. 1-2 kaşık zeytinyağında bezelyelerimizi biraz çeviriyoruz ve yarım paket kremamızı ekliyoruz. Tuz ve az miktarda karabiber ekleyip krema kaynayana kadar pişiriyoruz.

fırında beşamelli makarna tarifi

Makarnamızı (ben 300 gram penne kullandım) kaynayan ve tuz attığımız suya koyuyoruz ve beşamelimizi hazırlıyoruz.

Öncelikle yağımızı ısıtıyoruz. Unu ekleyip altın rengi olana kadar pişiriyoruz. Daha sonra sütü ekliyoruz ve topaklanmaması için hızlıca karıştırıyoruz. Tuzunu ve karabiberini ekliyoruz. Pişene kadar karıştırıyoruz ve kaynayınca ocaktan alıyoruz.

fırında beşamelli makarna tarifi 2

Bu sırada pişen makarnamızın suyunu süzüyoruz. Bezelyeli sosumuzu makarnaya ekliyor ve karıştırıyoruz.

fırında beşamelli makarna tarifi 3

Fırın tepsimiz ya da borcamımızı yağlıyoruz ve makarnayı tepsiye döküyoruz. Üzerine rendelenmiş peynir serpiyoruz ve son olarak beşamelimizi döküyoruz.

fırında beşamelli makarna tarifi 4

Beşamelin üstü kızarana kadar 180° fırında pişiriyoruz.

Afiyet olsun!

fırında beşamelli makarna tarifi 5

