Merhabalar,

Bu akşam gitmek için restoran menülerine göz atarken kolay görünen bir tarif gözüme çarptı. Fırında beşamel soslu sebzeli krep. Ben de daha önce denediğim lazanyadan yola çıkarak renkli biberlerin beşamele çok yakıştığını bildiğimden bu krebi restoranda 20 TL verip yemek yerine kendim evde denemek istedim. Yapımı oldukça kolay ve pratik. Umarım sizler de beğenirsiniz.

Malzemeler:

Krep için:

(Malzeme miktarlarını artırarak elde edeceğiniz krepleri artırabilirsiniz. Ben 2 katı kullanarak 10 krep elde ettim. Tabii ki iki tanesi sosu pişirirken sabırsızlıktan yendi.) 🙂

-Yarım su bardağı un

-150 ml süt

-1 yumurta

-1 yemek kaşığı erimiş tereyağı

-Tuz

İçi için:

-4 adet renkli biber (2 sarı, 2 kırmızı)

-1 diş sarımsak

-2 yemek kaşığı zeytinyağı

-Tuz, kırmızı biber

Beşamel sos için:

-2 yemek kaşığı tereyağı (sıvı yağ ile de oluyor ama tereyağı daha çok lezzet veriyor.)

-1,5 yemek kaşığı un

-2 su bardağı süt

-Tuz, karabiber

Hazırlanışı:

Krebi hazırlamak için ilk olarak yumurtayı iyice çırpın, daha sonra sütü ekleyip çırpmaya devam edin. Son olarak unu topaklanmaması için azar azar ekleyerek karıştırın. Erittiğiniz tereyağını ve tuzunu ekleyip son olarak iyice karıştırın.

Krepleri orta ateşte büyük tavada birer kepçe alarak arkalı önlü pişirin. Kepçeyle dökmeden önce bıçağın ucuyla çok az tereyağı koyup erimesini bekleyin ve elinizle tavayı sallayarak yağı dağıtın. Krep pişerken önce yanlarından bir çatal yardımıyla içe doğru kenarda oluşan krep kalıntılarını ittirin. Altının piştiğine emin olduğunuzda tavadaki krebi önce hafifçe sallayın. Krep kolaylıkla hareket ediyorsa çevirebilirsiniz.

Uzunlamasına ortan ikiye kestiğimiz biberlerin içlerindeki çekirdekleri temizliyoruz ve uzunlamasına biberlerimizi kesiyoruz.

beşamel soslu krep 6

Tavada zeytinyağını ısıtıyoruz. Sarımsağı bütün olarak atıp rengi değişince çıkartıyoruz. Biberleri tavaya atıp 3-5 dakika kadar yağ ile çevirdikten sonra yarım su bardağı su ekliyoruz. Biraz karıştırıp kapağını kapatıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra içerisine biraz beyaz peynir ekleyip karıştırabilirsiniz. Ben ezine peyniri ekledim. Çok güzel bir tat kattı.

beşamel soslu krep 7

Beşameli yaparken öncelikle yağımızı ısıtıyoruz. Unu ekleyip altın rengi olana kadar pişiriyoruz. Daha sonra sütü ekliyoruz ve topaklanmaması için hızlıca karıştırıyoruz. Tuzunu ve karabiberini ekliyoruz. Pişene kadar karıştırıyoruz ve kaynayınca ocaktan alıyoruz.

beşamel soslu krep 8

Kreplerimizin ortasına soğuyan sostan koyuyoruz (ben içerisine çok az kaşar peyniri de rendeledim.). İki köşeyi ortada birleştirdikten sonra krebi dikdörtgen olacak şekilde sarıyoruz.

beşamel soslu krep 4

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisinin içine diziyoruz.

beşamel soslu krep 5

Üzerlerine beşamel sos döküp kaşar peyniri rendeliyoruz.

beşamel soslu krep 3

200° fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

beşamel soslu krep 2

beşamel soslu krep

