Merhaba sevgili okurlar,

Uzun süren bir yaz tatilinin ardından yazmaya yeniden başlıyorum. Sizler için bolca tarif biriktirdim. Bazıları pratik bazılarıysa zaman alan tarifler. Fakat hepsini güvenle uygulayabilirsiniz çünkü bütün tarifleri yazmadan önce bizzat kendim deniyor; kendim denemekle de kalmıyor, aileme ve arkadaşlarıma da denetiyorum. Onaydan geçmeyen tarifleri sizlerle paylaşmıyorum tabii ki. Onlar tekrar denenecekler listesinde yerlerini alıyorlar.

Bugünkü tarifimiz pratik mini pizza tarifi. Malum hava oldukça sıcak, evde karnımız acıktı, pastaneye gitmeye de çok üşenmem sebebiyle internette gördüğüm bu tarifi uyguladım. Bizler memnun kaldık. Umarım sizler de beğenirsiniz.

Malzemeler:

Hamuru için:

-Yarım paket yaş maya (kuru/instant mayayla tutmuyor.)

-Yarım su bardağı süt

-Yarım su bardağı sıvı yağ

-Yarım su bardağı su

-Aldığınca un

-1 tatlı kaşığı şeker

-1 tatlı kaşığı tuz

İçi için:

-Beyaz peynir

-Kaşar peyniri

-Zeytin

-Küp domates veya doğranmış domates konservesi

-Arzuya göre; kıyma

-Üzeri için bir adet yumurta sarısı

Hazırlanışı:

1-İlk olarak yaş mayayı yarım bardak ılık sütün içinde eritelim. Daha sonra hamur için gerekli olan malzemeleri ekleyerek hamurumuzu yoğuralım.

2-Hamuru yoğurduktan sonra 5-10 dakika dinlendirip mini pizzalarımızı hazırlamaya başlayalım.

3-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alalım ve ortalarına, daha sonra kenarlara doğru bastırarak mini pizza şeklini verelim.(Ben bir tepsiye 12 adet koydum, geri kalan hamurlaysa poğaça yaptım.)

20150824_142328

4-Yağlı kağıt koyduğumuz fırın tepsisine pizzaları dizdikten sonra en az yarım saat mayalanmaları için bekleyelim. Daha sonra içlerini arzumuza göre dolduralım. (Peynirleri pişmeye yakın koyalım, beyaz peynir yanmasa da kaşar peyniri yanabiliyor.) Kenarlarına yumurta sarısı sürelim.

mini pizza 2

5-170°, alt-üst olarak turbo çalışan fırında, -pişmeye yakın kaşar peyniri koymayı unutmayalım-, kızarana kadar pişirelim. (Turbo değilse 190°’de pişirebilirsiniz.)

Afiyet olsun.

20150824_151922

