Merhabalar,

Bugün Fransa’nın en mükemmel tariflerinden biriyle karşınızdayım. Çikolata sevenlerin yemeye doyamayacağı, tatlı krizlerinin kesin çözümü olan bu tatlıyı arkadaşlarıma yemeğe gittiğimde ya da onlar bana geldiğinde birçok kez yaptım ve çok güzel yorumlar aldım.

Eğer çok fazla tatlı sevmiyorsanız vanilyalı krem anglez ve frambuazla süsleyerek yoğun çikolata tadını azaltabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 200 gram bitter çikolata
  • 125 gram tereyağı
  • 80 gram şeker
  • 50 gram un
  • 3 yumurta

Hazırlanışı:

  1. İlk olarak tereyağını ve çikolatayı küçük parçalara bölerek kısık ateşte eritiyoruz.
  2. Çikolata-tereyağı karışımını başka bir kaba alıyoruz ve üzerine ilk olarak şekeri ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
  3. Yumurtaları da tek tek ekledikten sonra son olarak unu ekliyor ve karıştırıyoruz.
  4. Kabımızı tereyağıyla yağlıyoruz ve karışımı kaba döküyoruz. (Ben 23 cm yuvarlak kek kalıbında da küçük borcamda da yaptım. İsterseniz altına yağlı kağıt da koyabilirsiniz.)   IMG_1625.JPG
  5. 150 derece önceden ısıtılmış fırında eğer kabımız genişse 25 dakika darsa 30-35 dakika pişiriyoruz. Burada önemli olan pişirme süresi. Kekimiz fotoğraftaki gibi görünüyorsa, yani ortası tam pişmemiş ama kenarları pişmiş gibiyse hazır demektir. Kürdan veya bıçak batırarak da anlayabilirsiniz. Kürdan tertemiz çıkmamalı, kek biraz kürdana yapışmalı.

Afiyet olsun.

